Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bakanlığı

Manevi Destek İlkeleri

1.Manevi Destek; talep eden hasta, hasta yakını ve hastane personelinin ihtiyacına göre uygulanır.

2.Manevi destek talep eden kişinin öncelikle ihtiyacı tespit edilir.

3.Dinleme, anlama ve anlamlandırma metoduna ağırlık verilir.

4.Talep eden kişinin ihtiyacı ve beklentisi doğrultusunda sonuca birlikte ulaşılmaya çalışılır.

5.Manevi Destek Personelinden; yakın ilişki kurması, bireylere güven vermesi, içten ve samimi olması, danışanı güler yüzle karşılaması, anlamaya çalışması beklenir.

6.Baskısız danışma atmosferi oluşturarak, kişinin yargılanmayacağı ve suçluluk duygusu hissetmeyeceği şekilde problemlerini rahatça açmasını sağlar.

7.Bakanlık tarafından belirlenen “Personel Gizlilik Sözleşmesi” hükümlerine bağlı kalınır.

8-Manevi Destek Hizmetini Talep eden kişiler arasında ayrım yapılmaz. Sınıflandırılmaz. Talep eden her kişinin bu hizmeti alması sağlanır.